E-postklient

Hantera inställningar för din e-postklient

Avsnittet handlar om inställningar i e-postklient när du har din e-post hos oss (serverhall hos GleSYS) 

Här hittar uppgifter för inkommande och utgående serveradress (smtp). Du får även veta skillnaden mellan POP3 och IMAP och dess inställningar.

Inställningar för e-postklient

Inkommande serveradress (SMTP)

mail.domän.xx

Byt ut domän mot din hemsidas domännamn och xx mot .se .com .nu eller annat beroende på ditt domännamn. 

T.ex. för www.sitesmart.se blir inkommande smtp: mail.sitesmart.se.

Inkommande server (POP3) 

Utan SSL: port 110 

Med SSL: 995

Inkommande port för IMAP 

Utan SSL: 143 

Med SSL: 993

Utgående serveradress (SMTP) 

mail.domän.xx 

Byt ut domän mot din hemsidas domännamn och xx mot .se .com .nu eller annat beroende på ditt domännamn.

T.ex. för www.sitesmart.se blir inkommande smtp: mail.sitesmart.se

Utgående server (smtp) 

Utan SSL: 25 

Med SSL: 465 eller 25

Du kan istället ange din internetsoperatörs uppgifter för smtp. Kontakta din internetoperatör för att ta reda på vilken port du ska använda.

Att skicka och ta emot e-post fungerar först när sidan är ompekad och DNS är uppsatt hos oss.

Den tjänst som vi tillhandahåller är webmailen. Support och inställningar i e-postklient tar vi ej ansvar för utan där får du söka hjälp via leverantör / utvecklare av e-postklienten.

E-post i admindelen
Innan du gör inställningar i e-postklienten behöver du sätta upp e-postkontot i admindelen på din hemsida / e-handel. Tänk också på att e-postadress och lösenord i e-postklienten ska stämma överens med de uppgifter du anger i admindelen

IMAP
IMAP står för Internet Message Access Protocol.

När du läser e-post med IMAP sparas e-postmeddelandet ner i din e-postklient men det lämnas en kopia kvar på mailservern (webmailen). E-postmeddelandet ligger kvar tills du själv raderar det.

IMAP är bra att använda när ni är flera stycken som ska hämta e-post till era klienter från samma e-postadress

POP3
POP3 står för Post Office Protocol.

Om du väljer att använda POP för att ta emot e-post så raderas meddelande i webmailen när du laddar ner dem till din e-postklient. De kan dock ligga kvar några dagar beroende på dina inställningar

Relaterade hjälpavsnitt

Skapa e-postkonto

Hantera och sätt upp e-postkonton.

Avsnittet handlar om hur du sätter upp e-postkonton eller hanterar befintliga.Det fin

Utöka diskkvot webmail

Utöka utrymmet för din webmail

Avsnittet handlar om hur du utökar diskkvoten ifall utrymmet för din webmail är full.Det f

Vidarebefordringar

Vidarebefordra e-post till en annan e-postadress.

Avsnittet handlar om hur du vidarebefordrar en e-postadress till en annan e-postadress.

Webmail

Läs och hantera din e-post via webben.

Avsnittet handlar om hur du kommer åt din e-post via webmail.Om du t.ex är på resande fot

Hittar du inte det du söker?

Du är alltid välkommen att kontakta oss.
Telefon: 0141-20 25 40 eller e-post: support@sitesmart.se
Information om uppdateringar

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få information om uppdateringar och andra nyttiga tips inom e-handel.

Tack för att du använder SiteSmart!

Trygg Drift avtal

Supporttjänsten omfattar e-brev och telefon gällande handhavande och administration av SiteSmart webbtjänst. Support gäller under avtalets giltighetstid för de personer hos Kontohavaren som genomgått introduktion i SiteSmart webbtjänst och innehar administrativa rättigheter till densamma.

HITTA TILL OSS

Östra Hamngatan 3
591 37 Motala

Telefon: 0141-20 25 40
E-post: support@sitesmart.se

Följ oss på sociala media

SiteSmart en del av

Copyright ©  SiteSmart  |  Sitemap |  Villkor & Policys  |  Cookies

Vi lever som vi lär. Supportsidan är byggd på och drivs med e-handelsplattformen Sitesmart