HEM / E-HANDEL / Visning och sökning / Status / etikett

Status / etikett

Produktstatus med etikett.

Avsnittet handlar om hur du sätter etiketter på produkter. T.ex kan du ange att det är en nyhet eller ett tillfälligt parti. Etiketten hamnar som standard i vänstra hörnet på produktbilden både i produktlistan och på produktsidan.

Status för valfria produkter

Klicka på "E-handel / PIM" i den svarta verktygslisten i sidhuvudet

Klicka på "Produktstatus" i menyn som fälls ut

Klicka på "Produktstatus-uppgifter" i menyn till vänster

» Produktstatus - uppgifter 

Fyll i grundläggande uppgifter

Namn

Namnge statusen. Detta namn är endast internt.

Beskrivning

Beskrivningen är för internt bruk och visas inte publikt.

Typ

Välj om det ska vara en standard status eller om det är en status för nya produkter. Om du väljer Nya produkter så öppnas ett fält där du kan ange hur många dagar som produkten är ny. De produkter du väljer kommer då att visas överst i sina respektive produktlistor under den period som du angett.

Produkter 

Välj produkter som ska få den status du håller på att skapa.

Välj produkter

Klicka på "Välj produkter" för att leta upp de produkter som ska få statusen. 

Om du ska välja in flera olika produkter som ligger i olika kategorier så får du välja produkter i flera omgångar då du endast kan välja flera produkter samtidigt om de ligger i samma kategori. Klicka på "Välj" (blå pil) för en eller flera produkter och sedan på "Välj objekt".

Du kan välja en hel kategori istället för enstaka produkter om du önskar. Klicka på "Välj" (blå pil) för en kategori och sedan på "Välj objekt".

Aktivering 

Aktivera och ange start och stoppdatum för statusen.

Aktiv

Kryssa i rutan om statusen ska aktiveras när du sparar.

Startdatum (aktiv från)

Ange datum och ev tid för startdatum. Lämna blankt om statusen ska aktiveras direkt.

Slutdatum

Här kan du ange ett stoppdatum och ev stopptid för statusen.

Övrigt 

Låt alla dina produkter få samma status. Välj även en etikett.

Aktivera för alla produkter

Om du vill att alla produkter ska få samma status så kryssar du i rutan "Aktivera för alla produkter". Om du har valt enstaka produkter under fliken "Produkter" så kommer denna kryssruta inte att ha någon betydelse utan det är de produkter du manuellt valt in som kommer få statusen.

Välj etikett

Klicka här för att välja en etikett från filarkivet.

Rättigheter 

Om du har olika behörighetsgrupper så kan du här ange vem som har rättighet att se denna status.

Välj

I dropplistan väljer du vilken/vilka behörighetsgrupper som ska ha rättighet att se denna status

Glöm ej att spara!

Om du vill pusha för nya produkter, kanske har tagit in ett tillfälligt parti eller om du har vissa ekologiska produkter så kan du använda status för att sätta en etikett på dina produkter.

Etikett
Hör gärna av dig oss om du inte vet vad för sorts etikett du ska använda. Tänk på att försöka hålla storleken på etiketten så att den passar i hörnet på produktbilden. Om etiketten har stl 300x300px så blir den så stor och lägger sig därför över produktbilden. En bra storlek är 80x80px.

Relaterade hjälpavsnitt

Aktivera / inaktivera produkt

Här beskriver vi hur du aktiverar eller inaktiverar en produkt.

Om du inaktiverar en produkt så kommer den direkt att försvinna från de produktlistor (kategorier

Sortering per produkt

Sortering produktlistor per produkt.

Vill du styra i vilken ordning produkterna visas? Det går att ange siffror för sortering för v

Spara produkt som ny

Här beskriver vi hur du sparar en produkt som ny.

Vill du uppdatera en produkt så den t.ex hamnar överst i produktlistor? Det går att ordna. Du upp

Sortering produktlista (kategori)

Beskrivning av hur du kan sortera produktlista / kategori.

Varje produktlista (kategori) kan sorteras på olika sätt, dvs, i vilken ordning produkterna visas

Sökord

Lägg till specifika sökord för produkter som underlättar vid publik sökning av produkter

Den publika sökfunktionen på din e-handelsplattform fungerar som så att när en besökare gör en sö

Visa i sökning

Visa produkt i sökning.

Denna inställning gäller den interna sökningen som genomförs via sökfunktionen på din webbplats.

Hittar du inte det du söker?

Då kan du kontakta oss direkt på supporten. Vi är glada att hjälpa till och se till att ditt arbete med plattformen går enkelt. 

Telefon: 0141-20 25 40 eller e-post: support@sitesmart.se

Välkommen att kontakta oss!

Tack för att du använder SiteSmart!

Trygg Drift avtal

Supporttjänsten omfattar e-brev och telefon gällande handhavande och administration av SiteSmart webbtjänst. Support gäller under avtalets giltighetstid för de personer hos Kontohavaren som genomgått introduktion i SiteSmart webbtjänst och innehar administrativa rättigheter till densamma.

HITTA TILL OSS

Östra Hamngatan 3
591 37 Motala

Telefon: 0141-20 25 40
E-post: support@sitesmart.se

Följ oss på sociala media

SiteSmart – a part of VIEW Group  

Copyright ©  SiteSmart  |  Sitemap |  Villkor & Policys  |  Cookies

Vi lever som vi lär. Supportsidan är byggd på och drivs med e-handelsplattformen Sitesmart