HEM / E-HANDEL / Grundinformation / Produktens kondition

Produktens kondition

Är produkten du säljer inte ny? Då kan du ange vad den har för kondition, ex begagnad eller skadad

Ange vad det är för kondition på de produkter du säljer. Det finns 3 olika val: Förutom "Ny" som är standard och därför förvald kan du även välja mellan "Begagnad", "Renoverad" och "Skadad". Detta är en inställning enligt Googles riktlinjer. Det syns inte på produkten i publikt läge men skickas med i prisfiler till t.ex Google Shopping.

Konditionen på produkten kan anges manuellt per produkt men går även att importera.

Administrera produkt

Klicka på "E-handel / PIM" i den svarta verktygslisten i sidhuvudet för att komma till dina produkter.

Använd gärna sökrutan för att hitta produkten du ska editera alternativt genom att klicka dig fram i kategoristrukturen.

Klicka därefter på produktens namn för att komma till editeringsläge.

Klicka på "Övrigt" i menyn till vänster.

» Välj rätt kondition

I droppen "Skick" väljer du den kondition som passar för produkten

Ny

Konditionen "Ny" är standard och är därför alltid förvald när du skapar nya produkter.

Begagnad

Denna kondition innebär att produkten antingen har använts, den ursprungliga förpackningen har öppnats eller den ursprungliga förpackningen saknas. 

Renoverad

Även om produkten inte är ny har den återställts så att den ser ny ut och den levereras med garanti. Produkten kan eller kanske inte har sin ursprungliga förpackning. 

Skadad

Produkten är skadad. Produkten kan eller kanske inte har sin ursprungliga förpackning. 

Enligt Googles riktlinjer och krav så ska alla produkter taggas med vad de har för kondition. Om alla dina produkter är nya behöver du inte göra något då konditionen Ny är satt som standard och gäller fram tills dess att du gör något annat val.

Att sälja produkter som är begagnade, renoverade eller skadade och inte ange rätt kondition på produkter kan komma att orsaka att din prisfil som skickas till externa parter orsakar fel, vilket i sin tur kan påverka din annosering i Google Mercant Center.

Relaterade hjälpavsnitt

Artikelnummer

Varje produkt måste ha sitt egna unika artikelnummer, här beskriver vi hur du manuellt lägger in artikelnummer

Artikelnumret i din webshop ska matcha artikelnumret i ditt affärssystem. Du kan ange artikelnumm

Pris

​Pris inkl / exkl moms per produkt.

Här beskriver vi var du lägger in priset inklusive eller exklusive moms för en produkt. Om du skr

Produktnamn

Här beskriver vi var i systemet du skriver in eller ändrar en produkts namn.

När du skapar en ny eller editerar en befintlig produkt så kommer du till ett formulär och under

Produktnamn extra info

​Har du ett långt produktnamn för en eller flera produkter? Då kan du dela upp produktnamnet och använda dig av produktnamn extra info.

Har du ett långt produktnamn för en eller flera produkter och vill dela upp produktnamnet? Då kan

URL / SEO inställningar

​Avsnittet handlar om URL och SEO inställningar för produkter.

Klicka på URL / SEO inställningar i menyn till vänster som du ser när du skapar en ny p

Hittar du inte det du söker?

Då kan du kontakta oss direkt på supporten. Vi är glada att hjälpa till och se till att ditt arbete med plattformen går enkelt. 

Telefon: 0141-20 25 40 eller e-post: support@sitesmart.se

Välkommen att kontakta oss!

Tack för att du använder SiteSmart!

Trygg Drift avtal

Supporttjänsten omfattar e-brev och telefon gällande handhavande och administration av SiteSmart webbtjänst. Support gäller under avtalets giltighetstid för de personer hos Kontohavaren som genomgått introduktion i SiteSmart webbtjänst och innehar administrativa rättigheter till densamma.

HITTA TILL OSS

Östra Hamngatan 3
591 37 Motala

Telefon: 0141-20 25 40
E-post: support@sitesmart.se

Följ oss på sociala media

SiteSmart – a part of VIEW Group  

Copyright ©  SiteSmart  |  Sitemap |  Villkor & Policys  |  Cookies

Vi lever som vi lär. Supportsidan är byggd på och drivs med e-handelsplattformen Sitesmart