För muspekaren över E-handel i den svarta verktygslisten i överkant
Klicka på Vikttillägg
Klicka på Nytt vikttillägg
Namn
Ange ett namn för vikttillägget. Namnet är internt och kommer att synas i en dropplista när du ska koppla vikttillägget till ett fraktsätt
Vikt, upp till (g) 1
Ange en vikt i gram, t.ex 1000
Pris 1
Ange ett pris exkl. moms. Om t.ex en order upp till 1000 gram så få ett vikttillägg på 10 kr inkl moms så du skriver du 8 på denna rad
Vikt, upp till (g) 2
Ange nästa gräns för vikttillägg, t.ex 2000
Pris 2
Ange det pris exkl. moms som ska läggas på frakten för order med en totalvikt på över 1000 och upp till max 2000 gram
Fortsätt fyll i vikttillägg. Du kan ange upp till 20 st. Glöm ej att spara
Därefter går du till Fraktsätt och väljer in vikttillägget för rätt fraktsätt och ange även vikt för respektive produkt
Du kan skapa vikttillägg för varje fraktsätt om du vill. Kostnaden läggs på i kassasteget.
Det första du gör är att skapa vikttilläggen. Nästa steg är att skapa fraktsätt. För varje fraktsätt väljer du vilket vikttillägg som är aktuellt. När detta är klart kan du gå till dina produkter och ange vilka fraktsätt som är aktuella och den vikt som gäller för varje produkt. Detta går även att göra med hjälp av import
Hur fyller jag i detta?
Ange på Vikt 1 den första gränsen för att ta ut extra kostnad för frakt. T.ex 1000 g. På raden under Pris 1 fyller du i en extra kostnad för frakten om den sammanlagda ordern uppgår till max 1000 gram. Priset anges exkl. moms.
Vikt 1 och Pris 1 hör således ihop.
Ange nästa viktgräns på raden för Vikt 2. T.ex 2000 g. Och även ett pris på rad för Pris 2.
Detta innebär att om en kund handlar varor för 950 g i din nätbutik så kommer det pris du angett på Pris 1 att läggas på fraktkostnaden på kassasidan. Detta enligt inställningar för Vikt 1 och Pris 1.
Om en annan kund köper varor som väger 1900 g så kommer det pris du angett på Pris 2 att läggas på fraktkostnaden på kassasidan.
Om du inte hittar det du söker på denna supportsida kan du kontakta vår support via telefon eller e-post. För att tillgodose dig den support vi ger och samtidigt få ut maximalt av ditt publiceringssystem, behöver du ha genomgått en introduktion i SiteSmart CMS och e-handel.
Vi finns på plats och svarar på dina frågor måndag - fredag mellan kl 09.00 och 16.00.
Vi reserverar oss däremot för begränsningar under semestertider, större helger och klämdagar.
Stängt för lunch 12.00-13.00.