E-postmall för feedback

Skapa en e-postmall för att få möjlighet att skicka ett e-postmeddelande med feedback till de kunder som lagt en order i din webbutik. T.ex kan den användas för att uppmana kunderna att recensera produkterna de köpt eller helt enkelt tacka för att de handlat hos dig

Skapa / administrera e-postmallar

För muspekaren över E-handel i den svarta verktygslisten i överkant

Klicka på E-post-mallar i menyn som fälls ut

Du kommer nu till översiktssidan för e-postmallar. Här kan du administrera befintliga eller skapa nya

Inställningar / uppgifter e-postmallar

Klicka på Ny e-post om du ska skapa en ny eller på namnet på en befintlig för att administrera

Typ

I denna dropplist väljer du Order kund-feedback

Antal dagar innan det skickas till kund...

Fyll i en siffra, t.ex 10. Då kommer mailet att skickas till kund med automatik 10 dagar efter att du mottagit ordern. 
Ska mailet skickas 10 dagar efter ordern är skickad så ska även kryssrutan Order måste ha status`Order skickad´markeras
Kom då ihåg att ändra status på respektive order när orden är skickad

Avsändare e-post

Fyll i den e-postadress som ska vara avsändare av feedbacken. T.ex order@dindomän.se

Svara-till e-post

Om du vill att mottagarna av e-posten ska svara till en annan e-postadress än den som är avsändare så fyller du i den adressen här

Mottagare e-post

Här behöver du inte fylla i något eftersom det kommer vara olika mottagare. Mottagare blir alltså den e-postadress som kunderna anger när de genomför ett köp

Ämne

Det du skriver här kommer att stå på ämnesraden för e-posten som går till mottagaren för feedbacken

Innehåll

Här skriver du in den text/information som ska utforma e-postmallen. Texten bör skrivas som HTML och vissa taggar bör finns med för att den ska skickas med rätt information gällande feedbacken. Kontakta oss om du är osäker

Standar e-post för denna typ

Om detta ska vara standard-e-post för denna typ av e-postmallar så kryssar du i rutan

Aktiv

Kryssa i rutan för att aktivera e-postmallen så att den går att använda

Översättningar

Om du har använder Internationalisering/språk så kan du översätta denna inställning. Klicka på Översättningar i menyn till vänster. De språk som är aktiverade blir då tillgängliga för översättning

Spara

AKTIVERING AV SITESMART

För att du ska kunna skicka feedback till dina kunder så måste detta aktiveras av oss. Kontakta oss för att få veta mer

Skript för automatisk feedback
Vi behöver skapa ett skript för att skicka iväg feedback-mailet enligt de inställningar du gör för själva e-postmallen.  Vill duhellre manuellt skicka feedback till kunderna, dvs, gå in på varje order och klicka på "Skicka order-feedback-epost till kund" så behövs inget skript skapas
Vad ska det stå i e-postmallen för feedback?

Ja, här får fantasin flöda fritt. Det är ett plus om du är lite bevandrad i HTML. Kontakta gärna oss om du behöver hjälp

Förhandsvisning

För att se hur e-postmallen ser ut så klickar du på förhandsvisning

SiteSmart "Trygg Drift" är en obligatorisk månadskostnad som säkerställer våra kunders framåtdrift genom support samtidigt som e-handeln och hemsidan framtidssäkras genom löpande uppgradering av systemkod.

Om du inte hittar det du söker på denna supportsida kan du kontakta vår support via telefon eller e-post. För att tillgodose dig den support vi ger och samtidigt  få ut maximalt av ditt publiceringssystem, behöver du ha genomgått en introduktion i SiteSmart CMS och e-handel.  

Vi finns på plats och svarar på dina frågor måndag - fredag mellan kl 09.00 och 16.00.
Vi reserverar oss däremot för begränsningar under semestertider, större helger och klämdagar.

Stängt för lunch 12.00-13.00.

SITEMAP |  SKICKA E-POST |  0141-20 25 40