Externa system

Här listar vi de kopplingar vi har till externa system. Vissa har vi byggt ett API direkt mot, så som betallösningar. Andra kopplingar går via Sharespine som in sin tur har kopplingar till andra externa system.  För muspekaren över E-handel i den svarta verktyglisten i överkant och klicka på Externa system för att fylla i uppgifter som du erhåller från den externa parten

AFTERPAY

ARVATO - BETALLÖSNING

Från Arvato får du kundnummer (Merchant ID) och API nyckel 

BAMBORA 

CHECKOUT

Bambora  tillhandahåller kundnummer, access-nyckel, hemlig nyckel samt MD5-nyckel

BEX

AFFÄRSSYSTEM

Följande uppgifter behövs: API-nyckel och API-URL samt görs några inställningar

BUDBEE

FRAKTSÄTT

Från BudBee får du nycklar för API key och API secret  

DIBS

KORTBETALNING

Från DIBS får du Butiks-ID, Nyckel K1 och K2 från dem. Du måste även lägga in IP nr hos DIBS

DIBS EASY

CHECKOUT

Lägg in: Kundnummer, Hemlig nyckel, Checkout-nyckel och Villkors-URL 

KLARNA 

CHECKOUT V3

Här har du möjlighet att färganpassa visa delar av checkouten

NETS

ALLA GÄNGSE BETALNINGSMETODER

Har du valt Nets så får du uppgifter från dem gällande Butiks-ID och nyckel 

PAYEVER

CHECKOUT - SANTANDER

Santander tillhandahåller uppgifter att lägga in för Klient ID och Klient hemlighet 

PAYEX

ALLA GÄNGSE BETALNINGSMETODER

PayEx ger dig kundnummer, krypteringsnyckel från dem. Du behöver lägga in IP nr hos dem

RESURS BANK

OMNICHECKOUT

Resurs Bank tillhandahåller användarnamn och lösenord att lägga in i admin

SPECTER

AFFÄRSSYSTEM

Lägg in SBM ID och MD5-nyckel. Övriga inställningar görs med Specter och SiteSmart

SVEA

CHECKOUT

Från Svea Checkout får du kundnummer och hemlig nyckel. Du lägger in villkors-URL i admin

SVEA

DELBETALNING

Från Svea får du användarnamn, lösenord och klientnummer 

SVEA

FAKTURA

Användarnamn, lösenord och klientnummer tillhandahåller Svea

SVEA

KORT & DIREKTBETALNING

Från Svea får du uppgifter för Butiks-ID och delad hemlighet

UNIFAUN

TRANSPORTKOPPLING

Teckna avtal med Unifaun och få ID, hemlig ID och avsändar ID från dem

SiteSmart "Trygg Drift" är en obligatorisk månadskostnad som säkerställer våra kunders framåtdrift genom support samtidigt som e-handeln och hemsidan framtidssäkras genom löpande uppgradering av systemkod.

Om du inte hittar det du söker på denna supportsida kan du kontakta vår support via telefon eller e-post. För att tillgodose dig den support vi ger och samtidigt  få ut maximalt av ditt publiceringssystem, behöver du ha genomgått en introduktion i SiteSmart CMS och e-handel.  

Vi finns på plats och svarar på dina frågor måndag - fredag mellan kl 09.00 och 16.00.
Vi reserverar oss däremot för begränsningar under semestertider, större helger och klämdagar.

Stängt för lunch 12.00-13.00.

SITEMAP |  SKICKA E-POST |  0141-20 25 40